Etkili Bir Haber Makalesi Nasıl Yazılır?

SEO uyumlu tanıtım için haber makalesi yazma teknikleri akademik makalelerden çok farklıdır. Bir şirket tanıtımı yazmakla, ürün için bir gereksinimi karşılamakla veya sahada bir yazı işi aramakla ilgileniyorsanız, farkı bilmeniz gerekir. Gerçek bir blog yazarı veya muhabir gibi yazmak için, öncelikle SEO dostu bir promosyon makalesinin nasıl yazılacağına ilişkin bu kılavuza göz atın.

Önce Etkin Makale Konunuzu Seçin

Öncelikle ne hakkında yazacağınıza karar vermelisiniz. Bazen bir editör veya eğitmen size ödevler verir. Ancak genellikle ele alacağınız kendi konularınızı bulmanız gerekir. Bir konu seçerken, size güçlü bir çerçeve ve bir doz perspektif verecek kişisel deneyiminizle veya iş geçmişinizle ilgili bir konu seçebilirsiniz. Ancak bu rota, önyargıdan kaçınmak için çalışmanız gerektiği anlamına gelir. Sonuçlarınızı etkileyebilecek güçlü görüşleriniz olabilir. En sevdiğiniz spor gibi kişisel bir ilgi alanı etrafında dönen bir konu da seçebilirsiniz. Web siteniz için SEO uyumlu ürün veya hizmet tanıtımları derin yönergeler içermelidir. Birkaç endüstri ile ilgili makale yazılarının değeri oldukça yüksektir.

Haberleriniz İçin Araştırma Makalesi

Düşüncelerinize yakın bir konu ilginizi çekse bile konuyu tam olarak anlamanızı sağlayacak kitap ve makalelerden yararlanarak araştırma yapabilirsiniz. İnternette arama yapın ve haber yapmayı planladığınız kişiler, kuruluşlar ve olaylar hakkında arka plan bilgileri bulmaya çalışın. Ardından, konuyla ilgili perspektif sağlayan daha fazla içgörü ve alıntı toplamak için birkaç kişiyle görüşün. Önemli veya haber değeri taşıyan insanlarla röportaj yapma fikrinden korkmayın. Bir röportaj olmasını istediğiniz kadar resmi veya gayri resmi olabilir. Bu yüzden rahatlayın ve onunla eğlenin. Konuyla ilgili güçlü fikirleri olan kişileri bulun ve doğruluk için yanıtlarını dikkatlice not alın veya kaydedin. Görüşmecilerinize, yapılanları alıntılayacağınızı bildirin.

Haber Makalesinin Bölümleri

İlk taslağınızı yazmadan önce, bir haberi oluşturan bölümlerin farkında olmalısınız:

Başlık veya alt başlıklar

Makalenizin başlığı akılda kalıcı olmalıdır. Makalenizde aksi belirtilmedikçe, başlığınızı basılı stil yönergelerini kullanarak noktalamalısınız. Haber yayıncıları genellikle, düşüncelerinizi odaklamanıza ve zaman kazanmanıza yardımcı olacak manşetler oluşturur.

Örnekler:

  • Kayıp çocuk evinin yolunu nasıl buluyor?
  • İstanbul'da bu akşam büyük tartışma yaşandı
  • Yarışmada en iyi yer
  • Satışta Başarının Sırrı Nedir?

Hazırlanmakta olan makalenin tamamının bir önizlemesini sağlamak için yazılan ilk cümle veya paragraf olmalıdır. Hikayeyi genel olarak özetliyor ve birçok temel gerçeği içeriyor. Kurşun, okuyucuların haber makalesinin geri kalanını okumak isteyip istemediklerine veya bu ayrıntıları bilmekten memnun olup olmadıklarına karar vermelerine yardımcı olacaktır.

Hikaye

Sahneyi iyi bir ipucu ile ayarladıktan sonra, araştırmanızdan elde edilen gerçekleri ve görüştüğünüz insanlardan alıntıları içeren iyi yazılmış bir hikaye ile devam edin. Makale sizin görüşlerinizi içermemelidir. Olayları kronolojik sırayla detaylandırın. Kullanım sesi aktif olmamalıdır. Mümkün olduğunca pasif, açık, kısa, doğrudan cümleler yazmak - bir haber makalesinde en kritik bilgileri paragrafların başına koyarak ve onu destekleyici bilgilerle takip ederek ters piramit formatını kullanmalısınız. Bu, okuyucunun önce önemli detayları görmesini sağlar. Umarım sonuna kadar devam edecek kadar meraklıdırlar.

Kaynaklar

Kaynaklarınızı, sağladıkları bilgi ve alıntılarla birlikte makalenin gövdesine ekleyin. Bu kaynaklar, makalenin sonunda yer vereceğiniz akademik makalelerden farklı olmalıdır.

Bitiş

Sonucunuz veya nihai sonunuz, okuyucuda hikayeniz hakkında güçlü bir his uyandırmak için bir özet veya özenle seçilmiş bir alıntı olabilir. Bunun etkisi oldukça fazladır.